Як поводитись і спілкуватись при зустрічі з невідомими потенційними клієнтами

07_Зустріч з клієнтомЧи доводилось вам проводити зустріч з незнайомими вам людьми? Чи легко вам це вдавалось? Чи відчували ви напруження? А чи доводилось вам зустрічатись з незнайомими людьми, які мають вагомий статус в суспільстві, які досягнули успіхів у своїй сфері діяльності? Що ви при цьому відчували?

Давайте розглянемо основні етапи зустрічі з незнайомими людьми.

Перш за все, ви, мабуть, уявляєте як буде виглядати людина, з якою вам доведеться зустрітись. У мене відбувається саме так, крім випадків, коли це несподівана спонтанна зустріч.

Наступним етапом буде перша зустріч, при якій ви зустрічаєтесь поглядом і несвідомо за лічені секунди оцінюєте людину, чи відповідають ваші уявлення про неї реальності. Тут в хід ідуть невербальні сигнали, тобто постава людини, її рухи, міміка, жестикуляція. Про це ми поговоримо детальніше в одній з наступних статей.

Далі ви знайомитесь з людиною і обмінюєтесь першими фразами, при цьому теж іде миттєва оцінка сказаному. Ви прислухаєтесь до голосу та інтонації, придивляєтесь до жестів та міміки, визначаєте рівень емоційності людини.

За першими жестами і першими фразами, сказаними людиною, ви робите несвідому оцінку людині. І якщо ця оцінка дуже висока, а ваша самооцінка ще недостатньо пропрацьована і надто мала, то у вас одразу виникає страх проводити подальше спілкування з цією людиною, особливо коли це стосується етапу продаж. Адже перед вами така серйозна персона, а ви ще ніхто або майже ніхто. Чи доводилось вам переживати такі відчуття?

Скажу вам чесно, я таке відчував досить часто на перших порах, оскільки мені потрібно було регулярно зустрічатись і спілкуватись з такими «біг босами».

А коли ще доводиться пропонувати щось незвичне, чого ще майже ніхто не знає. Як ви вважаєте, складніше тоді стає? Особисто мені було дуже складно і я не соромлюсь про це сказати в голос. Адже я не пропонував загальновідомі речі типу шампуню Head&Shoulders або мінеральну воду Моршинська, про які вже всі знають і які регулярно рекламуються.

Мені доводилось розкручувати незнайомий нікому сайт по бронюванню столиків у ресторанах та кафетеріях – Stolik.ua

Для його розкрутки я зустрічався з адміністраторами, директорами або власниками ресторанів міста Львова. Моїм завданнями було приєднання ресторану чи кафе до цього сайту.

Я отримав колосальний досвід спілкування з людьми високого рівня, з якими раніше я ніколи не мав можливості спілкуватись. Але це був не лише досвід спілкування, а й величезний досвід продаж. Адже мені доводилось продавати послуги сайту і за це брати гроші.

Мені щодня ставили запитання: «А що це за сайт? Чому я про нього нічого не чув? Ви щойно почали працювати? То вас ще ніхто не знає? З якої радості я маю до вас підключатись? Навіщо мені зайва морока? Навіщо мені зайві видатки?»

І мені потрібно було весь час бути в формі, тримати себе в руках, слідкувати за своїми словами, жестами, рухами, осанкою, щоб не «впасти лицем в болото» і достойно представити всі переваги нового проекту.

Це вже зараз, коли у Львові з нами працюють 69 закладів, я можу говорити про це з легкістю, оскільки все найважче позаду. Це як літак, який для злету затрачає величезні ресурси і величезну кількість палива, але коли він вже злетів, то все стає набагато легше і контрольованіше.

Отож, що потрібно вам зробити для того, щоб почувати себе впевнено та розкуто при розмові з солідними, і не тільки, людьми:

  • Уявити, що ця людина теж живе на планеті Земля і у неї є такі ж побутові проблеми та життєві ситуації, як і у більшості жителів;
  • Подумати про те, що ця людина є чиїмось батьком або сином, чиєюсь мамою або дочкою, дружиною чи чоловіком;
  • Знайти спільні зацікавленості зі співрозмовником: для цього можете уважно придивитись до всього, що знаходиться в людини в кабінеті, які портрети, якісь настільні ігри, якісь напої і т.д. Знайти можна завжди, головне бути уважним;
  • Уважно слухати співрозмовника і давати можливість йому виговоритись, навіть, якщо він говорить щось незручне для вас. Тим самим ви дасте йому зрозуміти, що він вам не байдужий і що вам цікаво його слухати. Уважно слухаючи, ви будете мати можливість зрозуміти мотив сказаного, адже все, що людині важливо в даний момент, вона скаже або хоча б натякне;
  • Пам’ятати про свою осанку, яка має бути завжди пряма;
  • Посміхатись при найменших можливостях, адже посмішка зближує людей;
  • Дивитись людині в очі приблизно 80% часу, щоб вона відчувала вашу присутність, зацікавленість нею та тим, що вона говорить;
  • Говорити чітко, голосно та максимально зрозуміло, щоб у співрозмовника не виникало відчуття подвійного трактування чи недоговорення з вашої сторони;
  • Перепитувати та уточняти деталі, якщо бачите, що у людини незрозумілість або незацікавленість на лиці;
  • І найважливіше – говорити правду, бо яка б не була гарна брехня, рано чи пізно вона «вийде боком»!

Поділіться, будь-ласка, в коментарях, чи доводилось вам спілкуватись із більш статусними людьми і які у вас були після цього враження?

Щиро ваш, Юрій Холоденко.

Вам теж може сподобатись :

Здоровий спосіб життя як елемент досягнення успіху або чого я навчився від Норбекова у Львові
Як заробити на продажу товарів, маючи 10 копійок в кишені ?!
Власна думка: міф чи реальність?
Vkontakte
FaceBook
Коментарi

Залишіть коментар